جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

طرز تهیه خورش غوره با گوشت

طرز تهیه خورش غوره با گوشت

مرحله اول

برای تهیه خورش ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده سپس کمی روغن به آن اضافه می کنید بعد از انجام این کار گوشت را همراه با پیاز داغ درون قابلمه ریخته ، آنها را کمی تفت می دهیم سپس آب را به گوشت اضافه می کنی تا پخته شود .

مرحله دوم

در مرحله بعد و تا زمانی که گوشت می پزد سبزی ها را پاک کرده و پس از شستشو و ضدعفونی کردن ، سبزی ها را خورد می کنیم ، یک ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده کمی روغن به آن اضافه می‌کنیم و پس از داغ شدن روغن سبزیها را درون ماهیتابه ریخته و تفت می دهیم

مرحله سوم

در مرحله بعد صبر می کنیم تا گوشت بپزد و پس از پخته شدن ، سبزی هایی را که تفت داده بودیم به گوشت اضافه می کنیم . مواد را هم زده و برای ۱۰ دقیقه  اجازه می‌دهیم تا با هم بپزند . در آخر غوره و نمک را اضافه میکنیم و اجازه می‌دهیم تا خورش جا افتاده و لعاب دار شود .

طرز تهیه پیاز سوخاری

طرز تهیه پیاز سوخاری

مرحله اول

برای تهیه پیاز سوخاری ابتدا پوست پیاز ها را جدا نموده و آنها را به صورت حلقه حلقه برش بزنید قطر حلقه ها تقریباً یک سانتی باشد حلقه ها را به صورت دو به دو جدا کنیم ، یعنی هر حلقه پیاز شما دوبل باشد .

مرحله دوم

پنیر پیتزا خود را آماده کرده و به قطر حلقه های پیازی که برش زده اید پنیر را هم ببرید ، پیازها را از هم جدا کرده و پنیر پیتزا را در بین آنها قرار داده و دوباره به حالت اول پیازها را برگردانید (یعنی ‌یه‌ حلقه ‌پیاز‌ بعد ‌پنیر‌ بعد‌ یه ‌حلقه ‌پیاز).

مرحله سوم

در مرحله بعد دو عدد تخم مرغ را درون یک کاسه شکسته سپس نمک و فلفل و آویشن و پودر سیر را به تخم مرغ ها اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم . درون ظرفی دیگر نمک و فلفل و پودر سیر را با آرد شیرینی مخلوط میکنیم

مرحله چهارم

در این مرحله حلقه های پیاز را ابتدا درون آرد سفید قرار داده و با آرد تمام قسمت های پیاز را آغشته می کنی پس از انجام این کار حلقه‌های پیاز را درون ظرف تخم مرغ گذاشته سپس حلقه های پیاز را درون آرد سوخاری میغلطانیم .

مرحله پنجم

در مرحله بعد و پس از آماده شدن پیاز ها یک ماهیتابه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده و مقداری روغن را درون ماهیتابه می ریزیم پس از اینکه روغن داغ شد پیاز ها را درون تابه ریخته و سرخ می کنیم ،

مرحله ششم

در مرحله بعد و در زمانی که پیازهای سوخاری آماده شد آنها را بر روی دستمال گذاشته تا روغن اضافی آن گرفته شود . اکنون خوراک سوخاری شما آماده برای سرو می باشد . میتوانید از آن برای دورچین انواع غذا استفاده نمایید .

طرز تهیه کباب کوبیده گیاهی

طرز تهیه کباب کوبیده گیاهی

مرحله اول

برای تهیه کباب کوبیده گیاهی خوشمزه و خاص ابتدا یک قابلمه را آماده کنید مقداری آب به آن اضافه کنید سپس سویا ها را همراه با زردچوبه ادویه و پودر سیر و پودر آویشن به قابلمه اضافه نمایید و اجازه دهید تا برای مدت زمان ۳۰ دقیقه خیس بخورد .

مرحله دوم

در مرحله بعد تخم های کتان را درون آسیاب ریخته و خرد کنید سپس تخم کتان را در مقدار کمی آب گرم حل کنید و اجازه دهید تا لعاب دار شود . در این فاصله سویاهای خیس خورده را درون آبکش ریخته و با دست فشار دهید تا آب اضافه آن خارج شود .

مرحله سوم

در مرحله بعد سویا را درون چرخ گوشت ریخته و چرخ کنید ، حالا سویا را با پیاز رنده شده و تخم کتان مخلوط نمایید .این مواد را با هم ورز دهید ، سپس آرد لپه ، زعفران و نمک را اضافه کنید و با دست آن ها را مخلوط کرده و ورز دهید تا حالت چسبندگی پیدا کند .

مرحله چهارم

در این مرحله روی ظرف خود را با سلفون بپوشانید و برای مدت زمان ۳ الی ۴ ساعت ظرف را درون یخچال قرار دهید تا کاملا آماده برای طبخ شود . ظرف را از یخچال خارج کرده و از مایه کباب کوبیده خانگی برداشته و سیخ بگیرید .

مرحله پنجم

در مرحله بعد آتش را روشن کرده و سیخ را روی حرارت ذغال قرار دهید و غذا را آماده نمایید . در کنار کباب خود فلفل دلمه و گوجه فرنگی هم میتوانید سیخ بگیرید و کباب کنید را همراه با برنج استفاده کنید .

طرز تهیه آبگوشت سنتی

طرز تهیه آبگوشت سنتی

مرحله اول

برای تهیه آب گوشت حرفه ای پس از اینکه پوست پیاز را جدا کردید آن را درون قابلمه ریخته سپس دنبه را همراه با گوشت به پیاز اضافه می کنیم با هم مخلوط میکنیم مواد را ، در همان حال دارچین و فلفل سیاه و زردچوبه را به گوشت اضافه می کنیم .

مرحله دوم

در مرحله بعد نخود و لوبیا را اضافه میکنیم و روی مواد را آب می ریزیم یک عدد گوجه فرنگی را درسته درون قابلمه انداخته و در آخر لیمو عمانی را اضافه می کنیم قابلمه را بر روی حرارت متوسط اجاق گاز برای مدت زمان تقریبی ۵ ساعت قرار می دهیم .

مرحله سوم

در مرحله بعد و در یک ساعت پایانی پخت یک عدد سیب زمینی را به مواد اضافه می کنیم و پس از آن مقداری نمک درون قابلمه ریخته و آن را قرار می دهیم تا چند قل بزند . زمانی که آبگوشت شما جا افتاده و لعاب دار شد اجاق گاز را خاموش کنید .

مرحله چهارم

در این مرحله آب را از سایر مواد جدا کرده دنبه را نیز به صورت جداگانه درون کاسه کوبیده و له کنید اگر می‌خواهید خوراک چربی داشته باشید دنبه را به آب غذا اضافه کرده و در کنار ترشی و سبزی خوردن تازه سرو نمایید .

مرحله پنجم

‌سایر مواد حبوبات و گوشت را با گوشت کوبیده و پس از میل نمودن آبگوشت ، گوشت کوبیده را که با دارچین و زعفران تزیین نموده اید را نوش جان کنید  .

طرز تهیه عدس پلو با گوشت

طرز تهیه عدس پلو با گوشت

مرحله اول

برای تهیه عدس پلو با گوشت ، پس از اینکه عدس ها را تمیز نمود ای آنها را شسته و همراه با ۴ لیوان آب سرد درون قابلمه ریخته و اجازه دهید تا بجوشد در همین زمان با یک رنده ریز پیاز ها را رنده کرده و آن ها را با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید

مرحله دوم

در این مرحله پیاز و گوشت را باهم و از دهید سپس به آنها نمک و فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه کنید زمانی که به خوبی با هم ترکیب شدند آرد نخودچی را اضافه کنید مواد را در حدی که حالت چسبندگی پیدا کند با هم ورز دهید .

مرحله سوم

حالا مایه را برای مدت زمان ۱ ساعت درون یخچال قرار دهید تا جاافتاده‌ شود ، پس از گذشت این فاصله زمانی گوشت را از درون یخچال خارج نموده یک ماهیتابه بر روی حرارت اجاق گاز قرار داده و مقداری روغن اضافه کنید زمانی که روغن داغ شد گوشت‌ها را به صورت قلقلی دراورده و درون ماهیتابه سرخ کنید .

مرحله چهارم

هنگامی که گوشت آماده شد نصف قاشق رب گوجه فرنگی را همراه با یک استکان آب درون ماهیتابه می ریزیم گوشت ها را اضافه کرده و در ظرف را می بندیم تا گوشت ها به خوبی پخته شوند . توجه کنید درب ماهیتابه نیمه باز باشد .

مرحله پنجم

در مرحله بعد خرما ها را می شوییم و پس از اینکه آنها را آبکشی کردیم درون ماهی تابه ریخته و تفت می دهیم، پس از آماده شدن خرماها کشمش را نیز به صورت جداگانه درون یک ماهیتابه ریخته و همراه با کمی روغن آنها را تفت می دهیم .

مرحله ششم

برای تهیه عدس پلو برنج را چند ساعت قبل از آشپزی در آب نمک بخیسانید . پس از انجام این کار یک قابلمه را آب کرده و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید مقداری روغن و نمک به آن اضافه کنید و صبر کنید تا آب شروع به جوشیدن کند .

مرحله هفتم

در این زمان برنج را آماده کرده و به آبی که در حال جوشیدن است اضافه کنید و صبر کنید تا برنج کمی پخته شود برای اینکه غذای بهتری داشته باشیم بهتر است زمانی که برنج زنده تر است آنرا از روی اجاق گاز بردارید ، تا زمانی که می خواهید با مایه گوشت مخلوط کنید برنج شما له نشود .

مرحله هشتم

پس از انجام مراحل بالا و آبکشی کردن برنج و عدس را نیز آبکشی کرده حالا یک قابلمه انتخاب کرده با کمی روغن کف آن را چرب کنید سپس و سیب زمینی یا نآن به عنوان ته دیگ استفاده کنید ، حالا یک لایه برنج ریخته روی آن عدس بریزید به همین صورت قابلمه را پر کنید یک لایه برنج یک لایه عدس .

مرحله نهم

حالا قابلمه را بر روی حرارت زیاد اجاق گاز قرار داده برای مدت زمان ۵ دقیقه، هنگامی که بخار برنج بلند شد حرارت را کم کنید و برای مدت زمان ۴۵ دقیقه برنج را بگذارید تا عدس پلو خانگی شما آماده برای سرو شود .

مرحله دهم

در مرحله بعد و زمانی که برنج خنک شد آن را درون دیس کشیده و با گوشت قلقلی خرما و کشمش و خلال پسته و خلال بادام همراه با برنج زعفرانی آن را تزیین کنید اکنون عدس پلو رستورانی شما آماده برای سرو می باشد ، نوش جان .

طرز تهیه ته چین ماکارونی

طرز تهیه ته چین ماکارونی

مرحله اول

برای تهیه ته چین ماکارونی خوشمزه خانگی ابتدا درون یک کاسه تخم مرغ ها را شکسته و با قاشق هم بزنید سپس به آن ماست و کره را اضافه کنید مواد را با هم به خوبی مخلوط کرده در همان حال که مشغول هم زدن هستید نمک و فلفل را اضافه کنید .

مرحله دوم

ماکارونی را آبکش نمایید و پس از انجام این کار مخلوط ماستی را که آماده کرده بودید با ماکارونی مخلوط کنید ، توجه کنید قبل از اینکه ماکارونی را مخلوط کنید و آب آن را کامل بگیرید ، ماکارونی و مایه را بخوبی با هم مخلوط کنید .

مرحله سوم

این ته چین خانگی را با انواع مختلف ماکارونیهای فرمی و ساده میتوانید تهیه کنید . قالبی را که انتخاب کرده بودید را چرب کنید سپس مواد را درون قالب بریزید ، ظرف را روی گاز و با شعله کم بر روی شعله پخش کن قرار دهید ، یا اینکه درون فر بگذارید .

مرحله چهارم

درب قالب خود را گذاشته و برای مدت زمان ۱ ساعت قالب را درون دستگاه فر و با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید ، اگر فر در اختیار ندارید میتوانید قالب را بر روی گاز با حرارت ملایم برای مدت زمان ۱ ساعت بگذارید ، تا ته چین شما آماده برای سرو شود .

طرز تهیه دمپخت ماهی

طرز تهیه دمپخت ماهی

مرحله اول

برای تهیه دمپخت ماهی خوشمزه و خانگی پس از اینکه پیاز را به صورت نگینی خورد کردید یک ماهیتابه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده سپس کمی روغن درون تابه ریخته و صبرکنید روغن داغ شود پس از انجام این کار پیاز ها را درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید .

مرحله دوم

در مرحله بعد سیر را به پیاز اضافه کرده و با هم مخلوط کنید سپس زردچوبه نمک و فلفل سیاه را به آنها اضافه کرده و با هم تفت دهید پس از انجام این کار سبزی قلیه را درون ماهی تابه ریخته و صبر کنید تا کمی سبزی ها به صورت بخارپز درآید .

مرحله سوم

در مرحله بعد سبزی شنبلیله را به سایر مواد اضافه کنید و کمی با هم تفت دهید حالا ماهی را بر روی مواد قرار دهید ، حالا زعفران را که دم کرده بودید بر روی ماهی ریخته و تمام قسمتهای آن را به زعفران آغشته کنید و درب ظرف را ببندید و اجازه دهید تا بپزد .

مرحله چهارم

در اواخر پخت ماهی اجاق گاز را خاموش کرده ماهی‌ها را خارج نموده و سبزی ها را بگذارید درون ماهیتابه بماند مقداری نمک اضافه کنید و سیب‌زمینی‌ها را بر روی آن سبزی ها ریخته در ظرف را بسته و اجازه دهید تا بصورت بخار پز آماده شود .

مرحله پنجم

سیب زمینی ها که کمی بخار پز شد آب را اضافه کنید تا بجوشد ، حالا برنج را اضافه کنید ، قبل از اینکه برنج دم بکشد ، ماهی ها را آماده کنید و بر روی برنج قرار دهید ، اجازه دهید تا برنج و ماهی با هم دم بکشند و غذای شما آماده شود .