جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

طرز تهیه فرنی بستنی

طرز تهیه فرنی بستنی

اولین کاری که شما انجام میدهید شکر را با نشاسته مخلوط نموده هم میزنید تا نشاسته حل شود سپس شکر را اضافه کنید و بر روی حرارت ملایم قرار دهید مدام این مواد را با هم مخلوط کنید تا ته نگیرد و غلیظ شود ، به غلظت مناسب که رسید اجاق را خاموش کنید و اجازه دهید تا خوراک خوش مزه شما سرد شود . در مرحله بعد پودر ژلاتین را آماده کرده و بر روی آن نصف لیوان آب سرد خالی کنید تا بصورت اسفنجی درآید حالا آنرا بر روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا ژلاتین در آب حل شود .

در مرحله بعد و هنگامی که شیر خنک شد گلاب و وانیل را به آن اضافه نمایید هم بزنید سپس خامه و بستنی آب شده را به آن ها اضافه نمایید و مخلوط کنید در این مرحله پودر ژلاتین را با سایر مواد دیگر مخلوط کرده و هم می‌زنیم تا یکدست و یکنواخت شود . حالا مایه را از صافی رد نموده قالب مورد نظر را از قبل چرب کرده و مایه را درون قالب بریزید ، حالا قالب را برای مدت زمان ۴ الی ۵ ساعت درون یخچال قرار میدهیم تا کاملا ببندد . برای اینکه فرنی چند رنگ داشته باشید میتوانید از پودر کاکائو و زعفران استفاده کنید .

طرز تهیه خوراک لوبیا

طرز تهیه خوراک لوبیا

دو الی ۳ ساعت قبل از آشپزی لوبیا ها را در آب بخیسانید و طی این فاصله زمانی آب آن را نیز در چند مرحله عوض کنید ، این کار شما باعث گرفتن نفخ حبوبات خواهد شد و افراد خانواده راحت تر این غذا را هضم خواهند کرد . سپس پیاز را بصورت خلالی و باریک خرد کنید تابه مناسبی را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و مقداری روغن درون تابه ریخته و اجازه دهید تا روغن داغ شود سپس خلال پیاز را درون تابه ریخته و تفت دهید کمی که رنگ پیاز ها عوض شد نمک و زردچوبه را به آن اضافه نمایید و با هم مخلوط کنید تا ادویه بخورد پیازها برود

در مرحله بعد تن ماهی را به پیاز اضافه کنید سپس ادویه و پودر پاپریکا و پودر لیمو عمانی را افزوده و با هم ترکیب کنید حالا فلفل دلمه ای را درون تابه بریزید کمی مواد را با هم تفت دهید پس از انجام این مراحل ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی درون تابه ریخته و تفت دهید در پایان لوبیا ها را اضافه کرده و با توجه به حجم مواد آب درون تابه ریخته و درب ظرف را بسته و با شعله پایین اجازه می‌دهیم تا خوراک خوشمزه لوبیا پخته و جا افتاده شود .

طرز تهیه خوراک گل کلم

طرز تهیه خوراک گل کلم

برای تهیه این خوراک رژیمی گل کلم را درون آب نمک انداخته سپس بشویید و در ابعاد کوچک و اندازه های تقریبی یک گردو خرد کنید ، اندازه کلم اگر بزرگ باشد در هنگام طبخ خام میماند و کامل پخته نخواهد شد . حالا آرد را با آرد ذرت و آرد برنج مخلوط کنید سپس نمک و فلفل سیاه را همراه پودر سیر و پودر پیاز و پودر زنجبیل به آرد ها اضافه کنید با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند آب را با این مواد مخلوط کرده و هم بزنید تا یکدست شوند ، تابه را بر روی اجاق گاز قرار دهید مقداری روغن اضافه کنید گل کلم ها را درون خمیر بغلتانید سپس درون تابه ریخته و تفت دهید ، زمانی که رنگ گل کلم طلایی شد از درون تابه خارج نمایید . گل کلم روغن را در هنگام تفت دادن به خود جذب نخواهد کرد .

در مرحله بعد سس مخصوص را تهیه میکنیم برای این کار ۳ قاشق غذاخوری پیاز قرمز خرد شده را با ۳ حبه سیر درون تابه ریخته و با افزودن کمی روغن تفت میدهیم کمی که سبک شدند ، ۲ قاشق غذاخوری کچاب و ۳ قاشق سس فلفل تند و یک قاشق غذاخوری سس سویا اضافه نموده و با هم مخلوط میکنیم ، حالا گل کلم های سرخ شده را درون سس بغلتانید و درون ظرف دلخواه سرو کنید

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی

پیاز را رنده کنید سپس گوشت را قطعه قطعه کنید تابه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید مقداری روغن اضافه کنید و پیاز ها را درون تابه ریخته و تفت دهید کمی بعد که پیاز ها سبک و شیشه ای شد اندکی زردچوبه به آن اضافه نموده و تفت دهید حالا گوشت خرد شده را بریزید و همراه با پیاز ها تفت دهید وقتی که رنگ گوشت تغییر کرد یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی مرغوب درون تابه ریخته و دوباره با هم مخلوط کرده و تفت دهید در آخر کار ۲ لیوان آب اضافه کنید درب تابه را ببندید و برای مدت زمان ۴۰ دقیقه اجازه دهید تا نیم پز شود .

لوبیا ها را ۲ ، ۳ ساعت قبل از آشپزی درون آب ریخته و بخیسانید ، سپس آن ها را بصورت جداگانه بپزید ،  بعد از گذشت ۴۰ دقیقه و زمانی که گوشت نیم پز شد سبزی خورشتی که شامل سبزی های تره و جعفری و گشنیز و شنبلیله و اسفناج میشود را درون تابه ریخته و با گوشت مخلوط میکنیم حالا می‌توانید لوبیا را هم به خورشت خوش طعم اضافه کنید .

در مرحله بعد ، نمک و فلفل را اضافه کنید و پس از چند جوش لیموهای عمانی را درون خورشت مجلسی بریزید برای اینکه لیمو خورشت شما را تلخ نکند قبل از اضافه نمودن با چنگال آن ها را سوراخ نموده و درون آب قرار دهید آب را نیز در چند مرحله عوض کنید ، اجازه دهید تا خورشت مجلسی با حرارت ملایم کاملا پخته و جا افتاده شود .

طرز تهیه خورشت ناردون

طرز تهیه خورشت ناردون

برای تهیه یک خورشت مجلسی شما پس از اینکه پیاز ها را به صورت نگینی و ریز خرد نمودید تابه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده و با افزودن مقدار کمی روغن مایع درون ماهی تابه پیاز ها را تفت دهید ، پس از گذشت چند دقیقه و هنگامی که پیاز ها سبک و شیشه ای شد زردچوبه را به پیاز داغ اضافه کنید و دوباره با هم مخلوط کرده و تفت دهید ، حالا زمان اضافه نمودن مرغ ها به پیاز داغ دورن تابه می‌باشد ، مواد را با هم تفت دهید و سرخ کنید تقریبا ۵ الی ۷ دقیقه تفت دهید تا رنگ مرغ ها تغییر کند .

در مرحله بعد ، مرغ ها را از درون تابه خارج کرده و رب گوجه فرنگی و رب انار را درون تابه ریخته و تفت می‌دهیم کمی که این مواد رنگ باز کرد آب انار را افزوده ، وقتی که شروع به جوشیدن کرد تکه های مرغ را درون تابه ریخته و درب آنرا قرار میدهیم و برای ۲ ساعت اجازه دهید تا با حرارت ملایم پخته و جا افتاده شود ، در ۵ دقیقه پایانی پخت دانه های انار تازه را به خورشت مجلسی افزوده و صبر میکنیم تا غذا آماده شود ، با برنج سرو نمایید و لذت ببرید .

طرز تهیه پیراشکی گوشت

طرز تهیه پیراشکی گوشت

همانند تهیه مایه ماکارونی سویا در ابتدای آشپزی پیاز را خرد کرده و درون تابه ریخته و با مقداری روغن آن ها را تفت دهید کمی که سبک و شیشه ای شدند گوشت را اضافه نمایید ، کمی که رنگ گوشت تغییر کرد قارچ را به مواد اضافه نمایید آب غذا که گرفته شد نمک و فلفل و زردچوبه و پودر تخم گشنیز را نیز با مواد مخلوط کنید ، در پایان تفت دادن رب گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای ها را ریخته و با دیگر مواد سرخ کنید ، هنگامی که آماده شد اجاق گاز را خاموش کرده و اجازه دهید تا مایه گوشت خنک شود .

در مرحله بعد ، برای تهیه خمیر شکر را همراه با خمیر مایه درون آب گرم ریخته و درب آن را بسته اجازه می‌دهیم تا که خمیر عمل بیاید ، مدت زمان لازم برای این کار ۱۰ دقیقه زمان کافی می‌باشد .

تخم مرغ و روغن مایع را با هم مخلوط کنید درون کاسه ریخته و با چنگال هم بزنید وقتی که آماده شد خمیر مایه را نیز اضافه نمایید ، حالا آرد را آرام آرام به مایه اضافه کنید تا هنگامی که بدست شما نچسبد ، وقتی خمیر آماده شد روی آن را با سلفون پوشانده و برای ۱/۵ الی ۲ ساعت استراحت میدهیم ، وقتی خمیر آماده شد بر روی میز کار قرار داده و با وردنه آن را پهن میکنیم ، خمیر را با قالب گرد برش زده و مایه گوشت را درون خمیر ریخته خمیر را جمع کنید و اطراف آن را بپوشانید ، مقداری روغن درون تابه ریخته و زمانی که روغن داغ شد پیراشکی های خوشمزه را درون تابه ریخته و سرخ کنید .

طرز تهیه شیرینی اسکار

طرز تهیه شیرینی اسکار

شما برای شروع کار درون کاسه ای مناسب پودر قند و هل را بریزید و با استفاده از یک هم‌ زن برای مدت زمان ۷ الی ۸ دقیقه این مواد را با هم مخلوط کنید تا این که رنگ آن ها روشن شود ، پس از انجام این کار زرده تخم مرغ را به آن ها اضافه کنید و دوباره برای ۱ الی ۲ دقیقه هم بزنید تا کاملا یک دست شود ، در مرحله آخر آرد را آرام آرام اضافه کنید و با دست ورز دهید تا خمیر خوش فرم و پنبه ای داشته باشید .

در مرحله بعد ، فر را از قبل پیش گرم کنید ، سپس از مایه خمیر بصورت گلوله گلوله و در اندازه گردوی متوسط بردارید ، سفیده تخم‌مرغ را نیز با چنگال هم بزنید حالا خمیر را درون سفیده تخم مرغ فرو کرده سپس درون کاسه پودر گردو یا پسته بغلتانید ، کف سینی فر کاغذ روغنی قرار داده سپس این گلوله های شیرینی خانگی را درون سینی گذاشته و درون فر با دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد و برای مدت زمان ۲۰ دقیقه قرار دهید تا کاملا بپزد ، حالا شیرینی شما آماده برای سرو شده و میتوانید در پایان کار خود بر روی شیرینی ها پودر قند بپاشید .