جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

طرز تهیه بادمجان شکم پر با سویا

طرز تهیه بادمجان شکم پر با سویا

مرحله اول

برای تهیه خوراک بادمجان شکم پر با سویا ابتدا قابلمه را بر روی اجاق گاز قرار داده و مقداری آب اضافه کنید هنگامی که آب شروع به جوشیدن کرد سویا را درون آب ریخته و اجازه دهید تا برای مدت زمان ۱۵ دقیقه درون آب بماند تا آب زرد آن را ول کند .

مرحله دوم

سپس سویا را آبکش کنید ، بادمجان‌ها را هم یک شب قبل پوست بگیرید و درون دمای محیط قرار دهید تا کمی خشک شوند تا در هنگام سرخ کردن روغن کمتری مصرف کند ، پیاز را خرد کرده درون ماهی تابه ریخته و تفت دهید وقتی که پیاز ها سبک شد سویا و رب گوجه را اضافه کنید

مرحله سوم

توجه داشته باشید در هنگام پخت حتماً آب سویا را باید دور بریزید بعد از اضافه کردن سویا و مو ادویه ها را همراه با زیره اضافه کنید پس از انجام این مراحل زعفران آب کرده را اضافه کرده و مواد را مخلوط نمایید ، حالا اجاق گاز را خاموش کنید .

مرحله چهارم

بادمجان ها را کمی تفت دهید و داخل آن ها را خالی کنید ، حالا با سس شکم بادمجان ها را پر کنید ، گوجه ها را ورقه ای برش زده و در کف ماهیتابه بچینید ، کمی روغن و نمک اضافه کنید سپس بادمجان ها را بر روی آن ها قرار دهید .

مرحله پنجم

در این مرحله باید ۱ فنجان آب به خوراک بادمجان شکم پر اضافه کنید ، ابتدا حرارت را زیاد کنید تا شروع به جوشیدن کند سپس برای ۱۰ دقیقه حرارت را کم کنید تا غذای شما کاملاً پخته شود ، در پایان با گردو غذا با سویا را تزیین کنید .

شیراز

شیراز


شیراز در بخش مرکزی استان فارس، در ارتفاع ۱۴۸۶ متر بالاتر از سطح دریا و در منطقهٔ کوهستانی زاگرس واقع شده و آب و هوای معتدلی دارد.


این شهر، از سمت غرب به کوه دراک، از سمت شمال به کوه‌های بمو، سبزپوشان، چهل‌مقام و باباکوهی (از رشته‌کوه‌های زاگرس) محدود شده‌است.


   شیراز از دیرباز به واسطهٔ مرکزیت نسبی‌اش در منطقهٔ زاگرس جنوبی و واقع‌شدن در یک منطقهٔ به نسبت حاصل‌خیز، محلی طبیعی برای مبادلات محلی کالا بین کشاورزان، یک جانشینان و عشایر بوده‌است.


همچنین این شهر در مسیر راه‌های تجاری داخل ایران به بنادر جنوب مانند بندرعباس و بندر بوشهر قرار گرفته‌است.

طرز تهیه کباب تابه ای ترکیه

طرز تهیه کباب تابه ای ترکیه

مرحله اول

برای تهیه کباب تابه ای ترکیه خوشمزه و مجلسی ابتدا باید پیاز را رنده درشت کنید و پس از گرفتن آب پیاز آن را با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید سپس به این مخلوط سبزی جعفری خرد شده را همراه با فلفل رنده شده اضافه کنید .

مرحله دوم

در مرحله بعد نمک و فلفل را همراه با مقداری زردچوبه و دو قاشق غذاخوری آرد سوخاری به گوشت اضافه کنید و مواد را به خوبی با دست ورز دهید تا کاملاً یکدست شوند و حالت چسبندگی پیدا کند روی ظرف گوشت را سلفون کشیده و برای دو ساعت درون یخچال قرار دهید .

مرحله سوم

اکنون زمان پخت کباب تابه ای میباشد ، میتوانید گوشت را به سیخ بکشید و سرخ کنید یا اینکه درون ماهیتابه پهن کرده و دو طرف آن را سرخ نمایید ، پس از آماده شدن گوشت ، گوجه فرنگی ها را از وسط برش زده و همراه با آب زعفران و نمک روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید .

مرحله چهارم

حالا سیب زمینی ها را برش زده و به صورت جداگانه بپزید و پس از آماده شدن همراه با مقداری کره و نمک سرخ کنید و در پایان همراه با کباب تابه ای مخصوص و برنج دم کشیده سرو نمایید .

طرز تهیه ماکارونی با قارچ

طرز تهیه ماکارونی با قارچ

مرحله اول

برای تهیه ماکارونی با قارچ ابتدا قابلمه را آب کرده و بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند حالا میگوها را درون آب جوش ریخته و صبر میکنیم تا نرم شوند سپس میگو را درون آبکش ریخته و پوست آن ها را جدا می کنیم .

مرحله دوم

در مرحله بعد ماکارونی را هم طبق دستور پخت ت و روال معمول آماده می‌کنیم ، قارچ ها را خرد کرده و پس از شستشو درون ماهی تابه ریخته و همراه با ۵۰ گرم کره سرخ میکنیم برای اینکه آنها در هنگام سرخ کردن سیاه نشوند چند قطره آبلیمو اضافه می کنیم .

مرحله سوم

در این مرحله باید رب گوجه فرنگی را در یک استکان آب حل کنید سپس پیاز سرخ شده را درون ماهیتابه ریخته و روی حرارت قرار دهید حالا رب گوجه‌فرنگی را همراه با شکر به پیازهای سرخ شده اضافه کنید و پس از آن نوبت اضافه کردن میگو و قارچ می باشد .

مرحله چهارم

در این زمان پوست گوجه فرنگی ها را گرفته و هسته های آن را جدا کنید سپس گوشت گوجه فرنگی را خرد کرده و به مایه قارچ و میگو اضافه نمایید . پس از اینکه مواد شروع به جوشیدن کرد نمک و فلفل را به آن اضافه کنید .

مرحله پنجم

حالا ماکارانی را درون قابلمه ریخته و ۵۰ گرم کره به آن اضافه می کنیم روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار می‌دهیم تا کره آب شود سپس از مایه ای که آماده کرده بودیم بر روی ماکارونی خوشمزه ریخته و با آن مخلوط می کنیم در پایان جعفری خرد شده را به غذا اضافه کنید .

طرز تهیه پیتزا با نان تست

طرز تهیه پیتزا با نان تست

مرحله اول

برای تهیه پیتزا با نان تست در ابتدا سیب زمینی ها را به صورت نگینی خرد کرده بعد درون ماهیتابه ریخته و همراه مقدار کمی روغن تفت دهید سپس به آنها سوسیس را همراه فلفل دلمه ای و قارچ و مقداری نمک و فلفل اضافه کنید .

مرحله دوم

در مرحله بعدی آشپزی مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده تا کاملا یکدست شوند سپس آن ها را تفت دهید تا کاملا سرخ شده و پخته شوند در پایان مقداری رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و بعد از مخلوط کردن مواد اجاق گاز را خاموش کنید . حالا نان های تست را آماده کرده و روی آن ها سس قرمز بریزید .

مرحله سوم

در مرحله بعد روی نان های تست را با موادی که تفت داده بودید پر کنید و روی آنها پنیر پیتزا ریخته و برای بهتر شدن طعم پیتزا خانگی ساده مقداری پودر آویشن بریزید نان ها را روی سینی فر چیده و آنها را درون فر قرار دهید تا پنیر پیتزا طلایی رنگ شود اکنون خوراک شما آماده برای مصرف می باشد .

طرز تهیه عدس پلو با سویا

طرز تهیه عدس پلو با سویا

مرحله اول

برای تهیه عدس پلو با سویا ابتدا پیاز را خرد کرده و درون ماهیتابه ریخته و آن را تفت دهید کمی که پیاز ها سبک شد سویا را به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کرده و سرخ نمایید ، حالا ادویه ها را اضافه کنید و بعد از آن رب گوجه فرنگی و کشمش را با مواد مخلوط نمایید .

مرحله دوم

پس از اینکه مواد تفت داده شد و بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شد عدس پخته شده را به آنها اضافه کنید . برنج را همراه با نمک و زردچوبه پخته و بعد از آن آبکش کنید کف قابلمه آب و روغن بریزید و لایه لایه برنج و مواد سرخ شده را اضافه کنید .

مرحله سوم

قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده و اجازه دهید برنج دم بکشد ، یکی از نکات پخت غذا با سویا از بین بردن بوی سویا می باشد برای این کار سویا را درون آبکش ریخته و روی آن آب بگیرید برای مدت زمان یک دقیقه تا بوی آن گرفته شود یا اینکه می توانید از زیره و دارچین برای پخت این غذا استفاده کنید .

خواص سویا

سویا، یکی از بهترین منابع پروتئین گیاهی در جهان میباشد که از محبوبیت بالایی برخوردار است . میزان پروتئین موجود در یک فنجان سویا با وزن تقریبی ۱۷۲ گرم بعد از آب پز شدن چیزی در حدود ۲۹ گرم میباشد .

طرز تهیه کمپوت زردآلو

طرز تهیه کمپوت زردآلو

مرحله اول

برای تهیه کمپوت زردآلو خانگی باید از شیشه های استفاده کنید که دارای درب فلزی هستند ترجیحا از شیشه‌های نو استفاده کنید ، میوه ها را شسته و سپس آنها را با چاقو به دو قسمت تقسیم کنید و هسته های زردآلو را جدا کنید .

مرحله دوم

حالا میوه ها را درون ظرف ریخته و شیشه ها را پر کنید ، در مرحله بعد شکر را همراه با آب درون قابلمه ریخته و روی اجاق گاز قرار دهید و زمانیکه داغ شد و به مرحله جوشیدن رسید اجاق گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا در همان شرایط شربت خنک شود

مرحله سوم

هنگامی که شربت خنک شد آن را درون شیشه ها ریخته و ظرف ها را پر کنیم درب شیشه ها را محکم ببندید به صورتی که هوا نکشد ، حالا یک قابلمه بزرگ را روی اجاق گاز قرار دهید و آن را پر از آب ولرم کنید شیشه ها را به صورت سر و ته داخل قابلمه قرار دهید .

مرحله چهارم

برای ۵ دقیقه اجازه دهید تا شیشه ها در همان حالت بمانند ، سپس اجاق گاز را روشن کنید و اجازه دهید تا با حرارت کم آب گرم شود شیشه ها را هم بچرخانید توجه داشته باشید که شیشه ها باید کاملا داخل آب قرار بگیرند ، حرارت زیاد باعث شکستن شیشه ها کمپوت خانگی میشود .

مرحله پنجم

باید آب آرام آرام گرم شود و زمانی که به نقطه جوش رسید باید اجاق گاز را خاموش کنید و اجازه ندهید تا آب بجوشد .  شیشه ها را از درون قابلمه خارج کرده و آنها را به صورت سر و ته قرار دهید روی یک حوله تا خنک شوند .

مرحله ششم

حالا شیشه هایی را که هوا رد می‌کنند و صدا می‌دهند باید جدا کنید چون آنها هوا کشیده اند و دیگر به درد کمپوت و نگهداری برای بلندمدت نمی خورند ، باید آنها را مصرف کنید ، پس از سرد شدن شیشه ها آنها را در یک جای خنک میتوانید برای مدت دو سال نگهداری کنید .