جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

طرز تهیه بادمجان شکم پر شمالی با گردو و گوشت چرخ کرده ساده و سریع

بادمجان شکم پر یک غذای خوشمزه و آسان است که در کمترین زمان میتوان طبخ کرد . با آنوزش این غذای خوشمزه با ما همراه باشید .

پیشنهاد میکنیم یکبار هم که شده این غذا را با انواع برنج ایرانی مثل برنج هاشمی و برنج صدری میل بفرمایید. همچنین می توانید از برنج دودی استفاده کنید. برای خرید برنج درجه یک کلیک کنید.

بادمجان شکم پر چیست؟

بادمجان شکم پر شمالی یک غذای اصیل گیلانی است که امروزه به شیوه های مختلفی طبخ میشود. مواد اصلی این غذا بادمجان، رب انار و گردو است.

جهت تهیه بادمجان شکم پر گیلانی ابتدا بادجان ها را بشویید. در صورت تمایل میتوانید پوست بادجان ها را با کمک پوست کن بکنید.

به صورت عمودی برشی از ابتدا تا انتها ( تا حدی که مواد بیرون نریزد) بزنید.

بادمجان ها را درون آب قرار داده و مقداری نمک روی آنها بپاشید تا تلخی آن ها گرفته شود. 

پیاز را رنده ریز کرده و به مغزه گردو آسیاب شده و سبزی معطر به خوبی مخلوط کنید. 

سپس رب انار و فلف و زردچوبه را به همراه مقداری نمک به مخلوط اضافه نمایید.

بادمجان ها را آبکش کرده تا آب حاصل از آن به خوبی گرفته شود.

مواد را به اندازه دلخواه داخل شکم بادمجان ها بریزید .

ماهیتابه را روی حرارت قرار داده و بادمجان های شکم پر را به آرامی سرخ کنید.

با استفاده از مقداری آب و رب انار و گردوی ساییده شده میتوانید مایع رقیقی درست کنید و درون ماهیتابه بریزید تا زمانی که بادمجان ها در حا سرخ شدن هستند به خوبی بپزند. خاطرتان باشد درب ماهیتابه را حتما به مدت 1 ربع جفت کنید و سپس بردارید تا غذا جا بیوفتد.

در صورت تمایل این غذای دل انگیز را در کنار ماست بورانی  و ترشی نازخاتون به همراه برنج کته میل کنید .

نکات طلایی

در صورت در دسترس نداشتن سبزی محلی گیلان از نعناع و ریحان استفاده کنید.

شما میتوانید این مواد را درون شکم گوجه بریزید و در کنار این غذا و یا به تنهایی صرف کنید.



دستور پخت بادمجان شکم پر شمالی  


ابتدا بادمجون پوست کرده و شکمش یه برش بلند زدم. فقط برشش تا انتها نباشه که از هم جدا بشه.  بعد بهش نمک و زردچوبه زدم و بعد یک ساعت داخل روغن با حرارت ملایم سرخ کردم تا کامل بپزه و گذاشتم کنار.  یک عدد پیاز را رنده درشت زدم و سرخ کردم و کمی نمک و زردچوبه زدم.  بعد از طلایی شدن سبزیجات معطر داخلش ریختم (شامل : اوجی, زلنگ, اناریجه, نعنا, جعفری, گشنیز).  خوب سرخ کردم و بعد گردو آسیاب شده اضافه کرده و کمی تفت دادم.  سپس رب انار و کمی انار دون شده ترش اضافه کردم و کمی هم فلفل سیاه زدم و مخلوط کردم.  داخلش مقدار کمی آب ریختم تا رب انار رنگ باز کنه و زیرشو کم کردم.  بعد از اینکه سس آماده شده داخل بادمجونا ریختم و بادمجونها را حدود ده دقیقه تا یک ربع داخل سس گذاشتم تا خوب مزه دار بشه.


طرز تهیه بادمجان شکم پُر مازندرانی


  بادمجان ها را پوست بگیرید و مقداری نمک به آن بزنید و یکی دو ساعت استراحت دهید تا اگر تلخی داشت گرفته شود. سپس آن را بشویید تا نمک اضافه آن برود و بعد خشک کنید.  وسط بادمجان ها را چاک دهید . به طوری که از هم جدا نشوند.بعد بادمجان ها را در روغن سرخ کنید .  سر گوجه را هم ببرید و داخل آن را خالی کنید و پوره آن را نگه دارید.  گردو را با سیر ، پیاز و سبزی خرد شده مخلوط کنید و به رب انار و زردچوبه و مقداری نمک و فلفل اضافه کنید. سپس این مواد را تفت دهید تا آب آنها کشیده شود و سرخ شوند.  مواد آماده شده را در شکم  گوجه ها و بادمجان های  سرخ شده بریزید و داخل تابه ای قرار دهید . پوره گوجه فرنگی را به همراه یکی دو قاشق از مواد تفت داده شده و نصف لیوان آب در تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بخار پز شود و یا در فر بپزید.  در آخر هم کمی خلال بادام روی مواد پر شده بریزید. همچنین میتوانید ابتدا مواد را داخل بادمجان ها پر کنید و بعد بادمجان را سرخ کنید. 


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد