جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

طرز تهیه شیرینی زنجبیلی تبریز با لیوان و پیمانه در فر ساده و سریع

طرز تهیه شیرینی زنجبیلی تبریز

طرز تهیه شیرینی زنجبیلی ایرانی طرز تهیه شیرینی زنجبیلی نرم طرز تهیه شیرینی زنجبیلی بیرجندی طرز تهیه شیرینی زنجبیلی قزوین شیرینی زنجبیلی ماکو طرز تهیه شیرینی زنجبیلی با روغن مایع شیرینی زنجبیلی ساده

طرز تهیه شیرینی زنجبیلی تبریز یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه و سنتی ایرانی. این شیرینی بافت لطیفی دارد. ماندگاری آن بالاست و برای عید میتوانید از این نوع شیرینی استفاده کنید.برای پیمانه میتوانید از لیوان هم استفاده نمایید. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی زنجبیلی تبریز در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای شیرینی پزی
آردقنادی ۱ و نیم پیمانه(۲۰۰ الی ۲۵۰ گرم)⁣⁣⁣⁣⁣⁣
روغن جامد ۱ پ سرخالی(۱۸۰ گرم)⁣⁣⁣⁣⁣⁣
پودر قند ۱ پیمانه(۱۲۰گرم)⁣⁣⁣⁣⁣⁣
پودر زنجبیل ۱ دوم ق غ⁣⁣⁣⁣⁣⁣
بیکینگ پودر ۱ دوم ق چ⁣⁣⁣⁣⁣⁣

طرز تهیه شیرینی زنجبیلی تبریز

مرحله اول

روغن جامد را با پودر قند الک شده مخلوط کنید و برای دو دقیقه آنها را هم بزنید تا کرم رنگ شود. بیکینگ پودر و زنجبیل را حالا اضافه کنید و برای سی ثانیه مایه را هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله دوم

حالا وقت اضافه کردن آرد است. آرد را تا جایی اضافه کنید که خمیر به دست نچسبد. خمیر را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون یخچال بذارید. از خمیر اندازه چانه ۱۵ گرمی جدا کرده و با دست گرد کنید.

مرحله سوم

فر را با دمای ۱۵۰ درجه پیش گرم کنید. کف سینی فر کاغذ روغنی بذارید‌.چانه های شیرینی را درون سینی بذارید. سینی را برای ۱۵ دقیقه درون فر بگذارید. بعد از پخت با پودر پسته یا خرفه تزیین کنید.

⁣نکات پخت شیرینی

سعی کنید از کره حیوانی یا روغن جامد خوب استفاده کنید تا شیرینی وا نره. حتماً پودرقند را الکی کنید تا شیرینی زبر نشه.⁣⁣⁣⁣⁣ خمیر و نباید زیاد ورز بدی شیرینی خشک میشه. میتونید خمیر رو سه روز داخل یخچال نگهداری کنی.

فوت و فن شیرینی پزی

استراحت داخل یخچال باعث شوک حرارتی میشه و ترک های شیرینی بهتر میشه. اگه شیرینی زیاد داخل فر بمونه مغز اون خشک میشه. بهتره در ۱۰ دقیقه اول بالای فر روشن باشه و در ۵ دقیقه پایانی پایین فر.

⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣منبع: آشپزی با حرفه‌ای ها

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد