جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

طرز تهیه خوراک گوشت و برنج

طرز تهیه خوراک گوشت و برنج

برای تهیه یک خوراک ساده ابتدا خیلی کمی روغن و یک قاشق سوپخوری کره تفت دهید و گوشت ها را اضافه کنید تا سرخ شوند مثله قیمه ، بعد پیازها را جداگانه تفت بدید تا طلایی شوند . در این مرحله گوجه فرنگی های خرد شده را به گوشت ها اضافه کرده و کمی فلفل و نمک هم بزنید . پس از اینکه گوشت ها سرخ شدند ، پیازهای سرخ شده را اضافه کرده و روی آن آرد بپاشید

اگر دوست داشتید میتونید زعفران هم اضافه کنید و یه کوچولو بزارید تا جوش بخوره ، سپس آب گوشت و آب لیمو را بهش اضافه کرده و اجازه دهید تا یک ساعت بپزه تا کاملا آب اون گرفته شود . اگر آخر پخت ترشی خوراک کم بود میتونید کمی دیگر بهش آبلیمو اضافه کنید ، در آخر هم سیب زمینی را سرخ کرده روی خوراک بریزید ، این خوراک مقوی را هم میتوان با برنج میل کرد هم میتوان با نان سرو نمود ، نوش جان .

طرز تهیه خوراک مارچوبه و مرغ

طرز تهیه خوراک مارچوبه و مرغ

برای تهیه این خوراک رژیمی مرغ ابتدا ادویه ایتالیایی ، پابریکا ، نمک و فلفل و پودر پیاز را در یک ظرف مخلوط نمایید . سپس سینه های مرغ را خرد کرده و به ادویه های مخلوط شده آغشته کنید ، داخل تابه ، روغن ریخته و بزارید خوب داغ بشه ، سینه ها را بهش اضافه کنید و تا ۶ دقیقه بهش دست نزنید تا لایه زیرین برشته و طلایی بشه ، مهم نیست اگه نیمه پز بود چونکه در مراحل بعدی به همراه سس پخته میشود .

حالا مارچوبه ها را باید بپزید ، مارچوبه ها چند دقیقه ای آماده میشه ، تابه را نشویید تا طعم سس خوب شود ، کمی کره به تابه اضافه کنید ، پیاز خلالی و مارچوبه ها را به تابه اضافه کنید ، حدود ۴ دقیقه روی شعله ملایم تفت دهید تا پیاز و مارچوبه ها نرم بشن و سپس از تابه بیرون بیارید . برای تهیه سس ، آب مرغ و آبلیمو را داخل تابه بریزید ، سیر له شده و خامه و پنیر پارمزان را هم اضافه کنید و بگذارید سس شما بجوش بیاد و مرغ ها را داخل سس قرار دهید ، حدود ۳ تا ۴ دقیقه به پخت ادامه بدید تا معز پخت بشه و در آخر حرارت را خاموش کنید ، مرغ ها را با سس خامه ای با مارچوبه و پنیر پارمزان و آبلیمو و سبزی خوردن درون ظرف چیده اکنون خوراک مرغ شما آماده برای سرو شده است .

طرز تهیه شیرینی کره ای

طرز تهیه شیرینی کره ای

شما برای تهیه این شیرینی خانگی ساده ابتدا باید پودر قند و کره را با هم مخلوط کرده و با هم زن ۳ تا ۴ دقیقه بزنید تا نرم و سبک بشه ، سپس زرده تخم را جدا کرده و همراه هل به مواد دیگر اضافه کنید و ۲ دقیقه دیگه هم بزنید ، الان موقع اضافه کردن آرد الک شده است ولی به آرامی اضافه کنید تا مخلوط خمیر نرم شود ن خیلی سفت ن خیلی شل باشه ، سپس خمیر را روی کاغذ روغنی پهن کنید و قالب بزنید . همه رو بچینید روی کاغذ داخل سینی فر ، توی فری که از قبل روی حرارت ۱۷۵ درجه به مدت یک ربع بپزه و در اخر روی شیرینی های خوشمزه شکلات سفید ریخته و با گل سرخ و پودر پسته تزیینش کنید . لذت ببرید ، نوش جان

طرز تهیه حلیم گندم

طرز تهیه حلیم گندم

گندم ها را از شب قبل خیس کنید تا کاملا نرم بشه و بعد از ۱۲ ساعت آبش را خالی کرده و داخل یک قابلمه بزرگ بریزید هر مقدار گندم داخل قابلمه است ، ۴ برابرش آب اضافه کنید و روی شعله قرار دهید تا به جوش رسید حرارت را ملایم کنید . گوشت گوسفند تازه را به همراه چوب دارچین داخل گندم ها ریخته و نصف قاشق نمک هم اضافه کنید ،

بعد از اینکه حلیم کاملا پخت گوشت پخته شده و چوب دارچین را بیرون بیاورید ، حلیم را داخل آبکش بریزید و گندم ها را با گوشتکوب بزرگ له کنید تا آب و عصاره گندم خارج شود فقط پوسته هاش بمونه ، و پوسته هاشو جدا کنید وکنار بگذارید .

الان باید گوشت را با گوشتکوب بکوبید ، تا ریش ریش شود ، اگر از گوشت چرخ کرده استفاده کنید حلیم شما کش دار نمیشود ، وقتی گوشتهای کوبیده و ریش ریش شده را به حلیم اضافه کردید و روی حرارت قرار دادید با قاشق مدام حلیم را هم بزنید تا هم حلیم ته نگیرد هم گوشت ها در حلیم باز شود . در آخر هم برای تزیین از دارچین و روغن و پودر نارگیل و پودر پسته استفاده کنید ، اگر در پخت حلیم خانگی از روغن کرمانشاهی استفاده کنید ، غذای شما شما طعم بینظیری پیدا خواهد کرد . نوش جان

طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی

طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی

برای تهیه این ترشی خوشمزه مخلوط کرفس و هویج و سیر و فلفل دلمه ای و گل کلم را به صورت نگینی از شب قبل خرد نمایید و بشورید ، گوجه ها را هم در غذا ساز پوره کنید و سپس داخل قابلمه ریخته و ۱۵ دقیقه بجو شانید . در حال جوشیدن سرکه را نیز اضافه کنید و کمی نمک هم بریزید و سپس خاموش کنید و کنار بگذارید و صبر کنید تا سرد شود ، وقتی خنک شد داخل شیشه ریخته و یک روز در محیط اشپزخونه قرار دهید و بعد داخل یخچال بگذارید بعد از ۱۰ روز آماده مصرف ، بهتر است از قاشق استیل استفاده نمایید تا ترشی خانگی خراب نشه . بهترین موقع اواخر شهریور و اوایل مهر است برای درست کردن این نوع ترشی .

طرز تهیه ساندویچ تن ماهی

طرز تهیه ساندویچ تن ماهی

برای تهیه ساندویچ رژیمی قوطی تن ماهی را در آب جوش به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید و سپس در آبکش صافش کنید تا روغنش جدا شود . در ظرفی ، گوجه فرنگی و خیار شور ریز خرد شده و ذرت و کمی آبلیمو و فلفل و تن ماهی را با هم مخلوط نمایید . روی نان باگت یا تست برگ کاهو قرار داده و از موادی که مخلوط کرده اید روی کاهو بریزید و ساندویچ را سرو کنید . اگر دوست داشتید به جای گوجه فرنگی و خیار خرد شده میتوانید انها را جور دیگری هم برش بزنید .

برای اینکه این ساندویچ خوشمزه را به شکل ماهی تزیین نمایید ، یک نان باگت را با قیچی به شکل ماهی برش بزنید و محتویات ساندویچ را روی لایه اول بچینید و با لایه دوم محکم کنید و برای باله ،به شکل قلب برش بزنید و لابه لای نان قرار دهید . برای لب ماهی از گوجه فرنگی و برای چشمش از خیارشور و سس استفاده کنید . بجای تن ماهی میتونید از هر ماهی دیگری که بخار پز و یا کبابی یا سرخ شده استفاده نمایید .

طرز تهیه سالاد اسفناج و نارنگی

طرز تهیه سالاد اسفناج و نارنگی

این نوع سالاد رژیمی بسیار خوشمزه و ساده است و اگر شما نارنگی در دسترس نداشتید میتونید از پرتغال هم استفاده کنید . ابتدا اسفناج ها را شسته و آبکشی نمایید ، اجازه دهید تا آبش بره . تو این فاصله سس سالاد را درست کنید ، برای درست کردن این سس ، سرکه قرمز را با ژله تمشک ، پودر خردل ، نمک و فلفل و روغن زیتون مخلوط کرده و هم بزنید تا یکدست بشه .

اسفناج ها را خرد کنید و نارنگی ها پوست کنده و خرد کنید . یه ظرف بزرگ بیارید و اسفناج ها و نارنگی های خرد شده را همراه با آواکادو ( آووکادو هم مانند روغن زیتون سرشار از اسید اولئیک است. این ماده یکی از بزرگ‌ترین عوامل پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان محسوب می‌شود. ) مخلوط نمایید ، سس را به سالاد مجلسی اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید ، به همین سادگی . اسفناج به علت داشتن اگزالات برای بیماران مبتلا به ورم مفاصل و سنگ های کلیه و مثانه مناسب نیست ضمنا آنهایی که سرد مزاج هستند باید اسفناج را با ادویه گرم نظیر زنجبیل و هل میل نمایند.