جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

طرز تهیه ترشی مخلوط

طرز تهیه ترشی مخلوط

طرز تهیه ترشی فوری

برای تهیه ترشی مخلوط ابتدا بادمجان ها را شسته و بعد از تمیز نمودن آنها را با پوست بر روی اجاق گاز قرار داده و بصورت کبابی آماده نمایید ، سپس پوست بادمجانها را جدا کرده و اگر تخمه داشت آن ها را جدا کنید ، قابلمه را بر روی حرارت ملایم قرار دهید و تا نصفه آب اضافه کنید سپس هویج و لبو را با رنده درشت خرد کرده و همراه با سیر درون قابلمه ریخته لحظاتی بعد ۲ لیوان سرکه را اضافه کنید .

ترشی با رب انار و تمر هندی

در مرحله بعد بادمجان ها را اضافه نمایید ، حالا ۲ قاشق غذاخوری سر خالی نمک اضافه کنید ، صبر کنید تا مواد کاملا پخته و بجوشد ، در ضمن مواد درون قابلمه را مدام هم بزنید تا ته نگیرد ، هنگامی که کاملا پخته شدند و آب درون قابلمه کشیده شد ، تمر هندی و رب انار را درون یک لیوان با هم مخلوط کنید سپس بر روی مواد ترشی خانگی ریخته و برای مدت زمان ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا بجوشد .

ترشی لیته بندری قرمز

هنگامی که مواد ترشی آماده و جا افتاده شد پس از خنک شدن درون میکسر ریخته و هم بزنید تا پوره شود ، اگر مخلوط کن در اختیار شما قرار ندارد با استفاده از یک گوشت‌کوب مواد را بخوبی با هم به کنید ، اکنون ترشی محلی شما قابل استفاده می‌باشد .

طرز تهیه ماهی قزل الا سرخ شده خوشمزه

طرز تهیه ماهی قزل الا سرخ شده خوشمزه

پخت ماهی قزل الا

ماهی قزل الا سرخ شده خوشمزه طعم بسیار لذیذ و دلچسبی دارد که طرز پخت آن بستگی به خلاقیت و هنر آشپز دارد برای پخت ماهی در ماهیتابه با استفاده از یک قلم‌مو کف تابه را خیلی کم چرب نمایید سپس بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید ماهی را به چند تکه تقسیم کرده سپس این تکه ها را از طرف پوست درون تابه قرار داده و برای مدت زمان ۵ دقیقه تفت میدهیم تا رنگ گوشت ماهی تغییر کند ، فیله ها را چرخانده و طرف دیگر آن را تفت میدهیم پوست ماهی را نیز با چنگال میگیریم .

پخت ماهی قزل آلا در ماهیتابه

در این مرحله یک قاشق روغن درون تابه ریخته و فیله های ماهی را با ادویه هایی که در نظر گرفته بودیم معطّر می‌کنیم سپس زعفران آب شده را بر روی فیله ها ریخته ، پس از انجام این کار فیله های ماهی را درون تابه گذاشته و دو طرف آن را بخوبی سرخ میکنیم ، خوراک ماهی را میتوانید با سبزی‌پلو و باقلا پلو سرو کنید .

زمان پخت ماهی قزل آلا

زمان پخت برای غذای شما حدود ۳۰ دقیقه می‌باشد ، مقدار استفاده از ادویه برای پخت ماهی آزادانه می‌باشد و میتوانید ادویه ای را حذف و یا اضافه کنید . در زمان پخت یا سرو غذا از آب لیمو ترش یا نارنج برای خوشمزه تر شدن ماهی میتوانید استفاده کنید .

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی با ژله

در ابتدا باید پودر ژلاتین را داخل نصف لیوان شیر حل کرده و روی بخار کتری قرار دهید تا حسابی حل شود . باقیمانده شیر را با شکر مخلوط کرده و روی حرارت کم قرار داده تا جوش بیاد .زعفران دم کرده و گلاب را هم اضافه کنید . وانیل را هم اضافه کنید . حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید دسر شما کاملا خنک شود ، سپس خامه را هم بزنید تا یه دست و نرم بشه و بعد اضافه کنید .

دسر پاناکوتا زعفرانی مجلسی

پودر ژلاتین را که در ابتدا با شیر حل کرده بودید به مواد اضافه کرده و کاملا هم بزنید تا مواد یک دست شوند . ژله خانگی را داخل ظرف یا قالب مورد نظر ریخته و حدود ۴ الی ۵ ساعت در یخچال گذاشته تا خودش را ببندد .دقت کنید خامه را باید زمانی اضافه کنید که دسر کاملا خنک شده باشد ، اگر دسر گرم باشد ، باعث میشود خامه بریده شود .

طرز تهیه شیرینی نخودچی

طرز تهیه شیرینی نخودچی

نحوه پخت شیرینی نخودچی

برای تهیه شیرینی نخودچی خانگی در اولین کار شما باید آرد نخود چی و آرد سفید شیرینی را با هم مخلوط کنید و برای ۳ مرتبه این آرد را الک کنید ، سپس هل و پودر قند را به آرد خود اضافه کنید ،

شیرینی خانگی

حالا روغن جامد را داخل ظرف ریخته و بر روی حرارت آب کتری قرار دهید تا کاملا روغن آب شود پس از انجام این کار روغن را روی آرد ریخته و با هم مخلوط کنید ، برای منسجم شدن خمیر بهتره برای یک بار خمیر را از چرخ گوشت رد کنید ، و روی تخته کار گذاشته و با وردنه پهن کنید

علت وا رفتن شیرینی

قطر خمیری را که با وردنه تخت کردید باید زیاد باشد ، خمیر را با دست در چند نوبت منسجم کنید تا ترک گیری کرده باشید ، سپس قالب بزنید و با زعفرون و قلمو روی شیرینی ها بزنید ، شیرینی های خانگی را داخل سینی فر بچینید و برای مدت زمان ۱۲ تا ۱۵ دقیقه با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد داخل فر قرار دهید .

رمز و راز شیرینی

استفاده از آرد سفید برای این هست که داخل گلو رو نگیره .روغن را حتما باید آب کنید ، سعی کنید خمیر را از چرخ گوشت در بیارید تا بهتر نتیجه بگیرید .زمان قالب زدن اضافه خمیر را برداشته و دوباره منسجمش کرده و ترک گیری کنید و بعد قالب بعدی را بزنید ، هراندازه ای که دوست دارید قطر شیرینی خانگی باشد ، همون اندازه قطر خمیر را تنظیم کنید .

طرز تهیه پیتزا با نان باگت

طرز تهیه پیتزا با نان باگت

طرز تهیه نان پیتزا

برای تهیه پیتزا با نان باگت ، نان خود را با چاقو باز نموده و پس از آن خمیر اضافه درون نان را خالی کنید سپس با کمک وردنه آن را بر روی میز کار تخت کنید برای ۲ الی ۳ مرتبه وردنه را روی نان بکشید تا نازک شود .

پیتزا ساده در فر

اکنون فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد پیش گرم کنید ، نان ها را درون سینی فر قرار داده و به ترتیب سس کچاپ ، پنیر پیتزا ، مواد گوشتی را بر روی نان ها بچینید ، و در لایه آخر  پنیر پیتزا بریزید ، و با هر موادی که دوست دارید خوراک خود را تزیین کنید و برای مدت زمان ۱۰ دقیقه داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا پنیر آب بشه و رنگ روی پیتزا ساده طلایی شود . اکنون خوراک شما آماده برای سرو شده است .

طرز تهیه سالاد میگو و سیب زمینی

طرز تهیه سالاد میگو و سیب زمینی

طرز تهیه میگو در فر

برای تهیه سالاد میگو و سیب زمینی شما ابتدا سیب زمینی ها را نگینی خرد نموده و همراه با نمک و روغن کنجد ، برای مدت زمان ۴۵ دقیقه و با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت درون فر قرار داده و بصورت کبابی آماده کنید . گوجه های گیلاسی را با نمک و مقداری روغن کنجد نیز کبابی کنید پس از انجام این مراحل شما میگو ها را با پودر سیر و پودر پیاز و روغن کنجد و با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت برای ۳۰ دقیقه در فر بپزید تا کریسپی بشه .

خوراک میگو و سبزیجات

در این مرحله تمام موادی را که بصورت کبابی آماده کرده آید را درون تابه ریختهب و به همراه سبزیجات (کلم بروکلی و لوبیا سبز وقارچ ) با کمی روغن داخل تابه بزرگ تفت دهید و در اخر کار کنجد سیاه را روی مواد و سبزیجات بپاشید ، تا هم خوشگل و هم خوش مزه تر بشه حالا سالاد میگو ساده آماده است .در این سالاد میتونید بجای میگو ، از مرغ هم استفاده کنید .

طرز تهیه مرغ عسلی

طرز تهیه مرغ عسلی

مرینیت مرغ

برای تهیه خوراک مرغ عسلی پس از اینکه ران های مرغ را بخوبی تمیز نمودید درون کاسه ریخته و خود را برای مرینیت مرغ آماده کنید برای این کار درون کاسه مخصوص فر سیر را همراه با عسل و سس سویا و سس قرمز مخلوط کنید سپس به آنها ادویه های پاپریکا و فلفل سیاه و نمک و در آخر روغن زیتون را اضافه کنید مواد را بخوبی با هم مخلوط کنید و برای مدت زمان ۶۰ ثانیه درون فر قرار دهید تا کمی رقیق شوند ، ران مرغ را به این سس مخصوص آغشته کنید درب ظرف را ببندید و برای مدت زمان ۸ الی ۱۰ ساعت درون یخچال قرار دهید تا مزه دار شوند .

پخت مرغ عسلی

یکی از نکات مهم برای پخت مرغ های مزه دار شده این است که قبل از پخت مرغ مواد را از درون یخچال خارج نموده تا با درجه محیط همسان شوند حالا تابه را بر روی اجاق گاز قرار داده و کره را درون آن ذوب کنید کف سینی فر را با کره ذوب شده و قلمو چرب کنید سپس آنها را درون سینی فر و با فاصله قرار دهید ،دستگاه فر را از قبل و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم نمایید حالا سینی را برای مدت زمان ۷۵ دقیقه درون فر قرار دهید تا مرغ کبابی شما آماده شود .

پخت مرغ در فر بدون فویل

سسی را که در پایان مزه دار کردن مرغ می ماند دور نریزید و در هنگام پخت در چندین نوبت ران های مرغ را از درون  فر خارج نموده و با قلمو این سس را بر پشت و روی ران ها بمالید و در ۱۰ دقیقه پایانی پخت یک بار دیگر باکره رانها را چرب نمایید پس از اینکه مرغ پخته شد کنجد را روی ران‌ها بپاشید و سرو نمایید .