جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

طرز تهیه ماست خانگی

طرز تهیه ماست خانگی

در اولین مرحله برای تهیه ماست خانگی ، باید شیر پاستوریزه و بدون انتی بیوتیک و مواد نگه دارنده باشه . در مرحله بعد باید شیر را بجوشانید ، جوشاندن شیر بسیار در شل یا سفت بودن ماست موثر است به طوری که اگر شیر در دمای ملایم ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بجوشه مواد جامد آن بیشتر و آبش شیر تبخیر میشود ، پس بنابراین ماست سفتی به دست می آید . در این مرحله شیر را از روی حرارت برداشته تا دمای شیر پایین بیاد و به ۴۰ درجه برسه به طوری که اگر انگشتتان را در شیر فرو کردید نسوزد . اینجا باید به ازای هر یه لیتر شیر ۲ ق غ ماست به شیر اضافه کنید بهتر است اول کمی شیر به ماست اضافه کرده سپس داخل شیر بریزید .

طرز تهیه ماست خانگی

حالا همون ظرف که شیر را داخلش ریختید با پارچه گرم حدود ۲ تا ۳ ساعت بپوشانید تا دمای شیر پایین نیاد و با همون دما تقریبا ببندد. سپس ظرف ماست را به آرامی داخل یخچال قرار دهید و تا چند ساعتی به اون قاشق نزنید . اگر ماست را قبل از سرد شدن کامل قاشق بزنیم ماست آب میندازد ، ۱ روز اجازه دهید و به ماست دست نزنید تا خودشا کامل بگیرد ، اگر هم ماست شما به هر دلیلی آب انداخت آن را دور نریزید ، آب ماست ، سرم شیر است و ارزش غذایی بالایی دارد و دارای ویتامین B است .

نکات : ترش شدن ماست به چند دلیل است ، تازه نبودن مایه ماست ، داغ بودن شیر مایه زده شده ، زیاد بودن مایه ماست ، زمان تخمیر طولانی شده ، ماست را در گرمخانه در دمای بالاقرار دادید . اگر هم ماست شما بی مزه و خیلی شیرین بود دلیلش پایین بودن دمای شیر هنگام مایه زدن و خیلی تازه بودن مایه ماست و یا شیرین بودنش میتونه باشه

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد