جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

طرز تهیه سمبوسه هندی

طرز تهیه سمبوسه هندی

مرحله اول

برای تهیه سمبوسه هندی ابتدا خمیر سمبوسه خانگی را آماده می‌کنیم برای این کارآب را همراه با نمک و روغن به آرد اضافه میکنیم و مواد را به خوبی با هم مخلوط می کنیم ، سپس زیره را به خمیر اضافه کرده توجه کنید که این خمیر به آب زیادی نیاز ندارد .

مرحله دوم

در مرحله بعد خمیر را به خوبی ورز دهید تا حالت چسبندگی پیدا کند حالا بر روی ظرف آن یک سلفون کشیده و برای مدت زمان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه به آن استراحت دهید ، تا در هنگام وردنی کشیدن خمیر حالت خود را از دست ندهد و آب به خوبی جذب خمیر شود .

مرحله سوم

در مرحله بعد و در این فاصله زمانی ۳۰ دقیقه ای مواد میانی سمبوسه خوشمزه را آماده کنید ، برای این کار یک ماهیتابه را بر روی اجاق گاز و قرار داده مقداری روغن به آن اضافه کنید ، هنگامی که روغن داغ شد نخودفرنگی را درون تابه ریخته و درب آن را ببندید .

مرحله چهارم

درب ماهیتابه را برای ۲ دقیقه ببندید تا نخودفرنگی ها نرم شوند ، حالا سیب زمینی ها را له کرده و با نخود فرنگی مخلوط میکنیم ، پس از آن سبزی و ادویه ها را به مایه سمبوسه اضافه کرده و برای مدت زمان ۵ الی ۶ دقیقه مواد را تفت می‌دهیم تا آب آن کشیده شود .

مرحله پنجم

در مرحله بعد مواد را کنار قرار داده و اجازه میدهیم تا خنک شوند حالا خمیر را به چانه های کوچک تقسیم می‌کنیم و آنها را با وردنه به شکل دایره تخت می کنیم ، خمیر را به حالت قیف درآورده و با مایه سمبوسه ساده درون آن ها را پر میکنیم ، لبه های نان را با دست نم دار به هم می‌چسبانیم .

مرحله ششم

در مرحله بعد ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده و روغن به آن اضافه می کنیم ، زمانی که روغن داغ شد حرارت را کم کرده و سمبوسه ها را درون تابه ریخته و سرخ می کنیم ، در ضمن طعم سمبوسه خیلی تند نیست و میتوانید در کنار آن از سس کچاپ استفاده کنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد