جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده

مرحله اول

برای تهیه کیک شکلاتی ساده ، تخم مرغ ها را شکسته و پس از انجام این کار ، زرده و سفیده تخم مرغ را جدا میکنیم ، حالا سفیده های تخم مرغ را درون کاسه ریخته و با یک همزن برقی و با دور تند آنها را هم می زنیم تا حالت پفی پیدا کند .

مرحله دوم

در این مرحله و بعد از گذشت ۲ دقیقه نیمی از شکر را به صورت بارانی به سفیده تخم مرغ اضافه میکنیم و اجازه می‌دهیم تا سفیده تخم مرغ حالت بگیرد ،  یعنی بصورتی درآید که وقتی کاسه را برعکس کردید ، از درون کاسه نریزد .

مرحله سوم

در مرحله بعد زرده های تخم مرغ را آماده می‌کنیم به آنها وانیل را اضافه کرده و الباقی شکر را به تخم مرغ ها اضافه میکنیم ، مواد را برای مدت زمان ۵ الی ۶ دقیقه هم میزنیم تا کرم رنگ و کشدار شود . سپس شیر را اضافه کرده و با هم مخلوط میکنیم .

مرحله چهارم

در مرحله بعد آرد و بکینگ پودر را همراه با پودر کاکائو الک کرده و در ۳ مرحله همراه با سفیده تخم مرغ به زرده اضافه میکنیم ، حالا این مواد را با لیسک بصورت دورانی هم میزنیم . پس از انجام این کارها کف قالب مخصوص را چرب می‌کنیم ، خیلی کم .

مرحله پنجم

در این مرحله یک کاغذ روغنی در کف قالب قرار داده و مایه کیک را درون قالب میریزیم ، فر را از قبل پیش گرم میکنیم سپس قالب را برای مدت زمان ۳۵ دقیقه و با درجه حرارت ۱۵۰ درجه سانتیگراد درون دستگاه فر قرار میدهیم تا کیک خانگی آماده شود .

مرحله ششم

در این فاصله زمانی سس مخصوص شکلات را آماده می‌کنیم ، برای تهیه سس به مواد زیر نیاز داریم . شیر یک پیمانه . روغن یک چهارم پیمانه . شکر ۲ ق غ . پودرکاکائو ۱ ق غ . حالا روغن را با پودر کاکائو مخلوط کرده و ظرف آن را کنار قرار میدهیم برای ۳ الی ۴ دقیقه تا رنگ بگیرد و تیره شود ، سپس شیر را با شکر مخلوط کرده و درون یک ماهیتابه نسوز ریخته ، ظرف را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار می‌دهیم .

مرحله هفتم

در این مرحله و پس از اینکه شیر و شکر با هم مخلوط شدند ، پودر کاکائو و روغن را به آنها اضافه کرده و برای مدت زمان ۱۰ دقیقه مواد را هم میزنیم ، تا سس شکلاتی ما به غلظت مناسب برسد ، اجاق گاز را خاموش کرده و صبر میکنیم تا سس سرد شود .

مرحله هشتم

در مرحله بعد پس از اینکه کیک ساده پخته شد ، ظرف کیک را برای ۱۵ دقیقه کنار گذاشته تا سرد شود ، حالا با یک سیخ چوبی چند سوراخ بر روی کیک ایجاد کنید سپس نیمی از سس شکلاتی را بر روی کیک ریخته تا بخورد کیک برود . حالا کیک خوشمزه را از درون قالب خارج کنید و الباقی سس را به آن اضافه کنید ، اکنون کیک آماده برای سرو می‌باشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد