جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

طرز تهیه بامیه شیرینی

طرز تهیه بامیه شیرینی

مرحله اول

برای تهیه بامیه شیرینی خانگی ابتدا روش تهیه شربت مخصوص این شیرینی خانگی خوشمزه را آموزش میدهیم ، برای تهیه شربت ابتدا لیوان شکر را با یک لیوان آب مخلوط کرده سپس آن را درون یک ماهیتابه ریخته و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید .

مرحله دوم

در این مرحله صبر کنید تا آب شروع به جوشیدن کند سپس به آن زعفران و گلاب و آبلیمو را اضافه نمایید ، حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا برای مدت زمان ۵ الی ۶ دقیقه شربت جا افتاده شود و قوام بیاید ، اجاق گاز را خاموش کرده و صبر کنید تا شربت سرد شود .

مرحله سوم

در این مرحله بامیه را آماده کنید ، برای این کار یک لیوان آب را درون قابلمه ریخته و بر روی اجاق گاز قرار دهید ، سپس کره را همراه با شکر و مقداری نمک به آب اضافه کنید و اجازه دهید تا بجوشد ، اکنون آرد را آرام آرام درون قابلمه ریخته و مواد را با هم مخلوط کنید .

مرحله چهارم

در این مرحله مواد را در حدی هم بزنید که بوی خامی آرد گرفته شود ، تقریباً برای این کار به دو الی سه زمان نیاز دارید ‌، هنگامی که آرد پخته شد اجاق گاز را خاموش کرده و صبر کنید تا سرد شود ، نباید زیاد سرد بشه درحدی که تخم مرغ توش نپزه .

مرحله پنجم

در این مرحله تخم مرغ ها را همراه با نشاسته و سمولینا که دل بخواهی می باشد به خمیر اضافه می کنیم و آن را هم می زنیم تا خمیر ما کاملاً یکدست و منسجم شود . حالا خمیر شیرینی را درون یک قیف مخصوص ریخته و آماده برای سرخ کردن می کنیم .

مرحله ششم

در این مرحله ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده و روغن زیادی در آن خالی می کنیم ،هنگامی که روغن داغ شد ،قیف بامیه ها را بر روی ماهیتابه گرفته و شیرینی ها را درون تابه حالت میدهیم و پس از اینکه سرخ شدند ، بامیه ها را درون شربت سرد قرار می‌دهیم ، سپس آنها را درون آبکش گذاشته تا شربت اضافی آن گرفته شود ، اکنون این شیرینی خانگی آماده برای سرو می باشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد