جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

طرز تهیه قورمه سبزی با مرغ

طرز تهیه قورمه سبزی با مرغ

مرحله اول

برای تهیه قورمه سبزی با مرغ میتوانید از سبزی سرخ شده درون فریزر استفاده کنید ، اگر از این سبزی ها استفاده  میکنید میتوانید مقداری اسفناج به آن اضافه کنید تا ارزش غذایی قورمه سبزی شما بیشتر شود ، ولی توجه داشته باشید به خاطر استفاده از اسفناج تازه سبزی ها را باید مدت زمان بیشتری تفت دهید .

مرحله دوم

در این مرحله یکی از پیازها را رنده کنید کنار قرار دهید و پیاز دیگر را نیز به صورت نگینی خرد نمایید ، پس از انجام این کار یک ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده و همراه با مقدار کمی روغن پیازی را که نگینی خرد کرده بودید درون تابه ریخته و تفت دهید . 

مرحله سوم

در این مرحله و پس از اینکه پیاز ها تفت داده شد و آنها سبک و شیشه ای شدند تکه های مرغ را همراه با نمک و زردچوبه و فلفل سیاه و ادویه کاری اضافه کنید و پس از مخلوط کردن مواد آن ها را بخوبی سرخ نمایید ، تا جایی که رنگ پوست مرغ تیره شود .

مرحله چهارم

حالا درون یک ماهی‌تابه جداگانه سبزی های خورشتی را ریخته و به خوبی آنها را سرخ نمایید ، به صورتی که روغن درون ماهیتابه به رنگ سبز در آید ، توجه کنید سبزی ها را با حرارت کم باید سرخ کنید . بهتر است از یک شعله پخش کن استفاده نمایید تا سبزی شما یک دست سرخ شود .

مرحله پنجم

در این مرحله و در اواسط سرخ کردن سبزی ها پیاز رنده شده را به آنها اضافه کنید و با هم مواد را تفت دهید با این کار خورش خوشمزه شما عطر بهتری خواهد گرفت . حالا یک قابلمه را آماده کرده و تکه های مرغ را در کف قابلمه بچینید سپس سبزی های سرخ شده را به آن اضافه نمایید .

 

مرحله ششم

در این مرحله به مواد درون قابلمه آب اضافه کنید میزان آب شما در حدی باشد که روی مرغ ها را بپوشاند حالا حرارت را کم کرده و اجازه دهید تا خورش جا افتاده شود هنگامی که خورشت شروع به جوشیدن کرد لوبیا ها را به آن اضافه کنید .

مرحله هفتم

در ۳۰ دقیقه پایانی پخت لیمو عمانی را که از قبل در درون آب خیسانده بودید و هسته های آن را جدا کرده اید به خورشت اضافه کنید برای چاشنی هم میتوانی ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش یا آب نارنج به خورشت اضافه کنید مدت زمان تقریبی پخت خورش قورمه سبزی تقریباً ۲ ساعت می باشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد