جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

طرز تهیه پیاز داغ مجلسی

طرز تهیه پیاز داغ مجلسی

مرحله اول

برای تهیه پیاز داغ مجلسی و خوشرنگ پس از اینکه پوست پیاز ها را جدا نمودید آنها را از وسط به دو نیم تقسیم نمایید ، سپس به کمک یک رنده آلمانی آنها را یکنواخت و یکدست رنده نمایید یا به صورت خلالی با چاقو برش بزنید .

مرحله دوم

در این مرحله یک قابلمه را بر روی اجاق گاز قرار داده و مقداری آب به آن اضافه کنید ، هنگامی که آب شروع به جوشیدن کرد پیازها را برای مدت زمان ۵ دقیقه درون آب جوش قرار دهید ، پس از انجام این کار پیاز ها را درون آبکش ریخته تا آب اضافی آن گرفته شود ‌.

مرحله سوم

در این مرحله ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده و به ارتفاع یک سانتیمتر روغن درون تابه بریزید . وقتی که روغن داغ شد ۲ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده به آن اضافه نمایید ، حالا به اندازه یک کفگیر از پیاز ها برداشته و درون ماهیتابه بریزید .

مرحله چهارم

در این مرحله اجازه دهید تا پیاز ها به خوبی سرخ شوند ، حالا با کمک یک کفگیر چوبی پیاز داغ ها را مرتب هم بزنید تا از سوختن آنها جلوگیری کنید . پس از اینکه پیاز ها به صورت یکنواخت و یکدست شدن به وسیله یک کفگیر سوراخ دار پیازهای طلایی شده را بردارید .

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز ها را بر روی یک دستمال آشپزخانه خشک بریزید و با یک چنگال کوچک آنها را از ام جدا کنید تا روغن داغ میان آنها خارج شود و به راحتی سرد شوند . این کار شما از تیره شدن رنگ پیاز داغ ها جلوگیری می کند .

مرحله ششم

این مقدار پیاز را در ۴ الی ۵ نوبت شما سرخ کنید . پیاز داغ های آماده شده را در ظرف در بسته ریخته ، می توانید آن ها را درون یخچال برای مدت زمان یک هفته و یا درون فریزر برای مدت زمان یک ماه نگهداری نمایید و برای تزیین آش رشته از آن استفاده کنید .

مرحله هفتم

بهترین نوع ماهی تابه برای سرخ کردن پیاز ماهیتابه سنگین چدنی و یا گرانیتی می‌باشد . برای سرخ کردن پیاز نیز از روغن هایی استفاده کنید که نقطه دود بالایی دارند و دیرتر می سوزند . هرچه ماهیتابه شما پهن تر باشد و فضا برای تفت دادن پیاز ها بیشتر باشد در پایان پیازداغ بهتری خواهیم داشت . در هنگام سرخ کردن توجه کنید که روغن شما داغ باشد اما حرارت اجاق گاز بر روی  حالت ملایم قرار بگیرد . بهتر است برای اینکه مزه بهتری داشته باشند از مقداری نمک و یا فلفل به عنوان چاشنی استفاده کنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد