جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

آموزش فوت و فن کباب کوبیده

آموزش فوت و فن کباب کوبیده

مراحل تهیه

۱

فوت و فن کباب کوبیده رستورانی و آبدار : گوشت را درون کاسه ریخته و همراه با نمک و فلفل مخلوط کنید زمانی که یکدست شد برای یک مرحله آن را درون چرخ گوشت ریخته و چرخ نمایید حالا گوشت را درون یک کاسه فلزی ریخته و پس از آن پیاز را رنده کنید و درون یک کیسه بریزید و با دست فشار دهید تا آب پیاز کاملاً گرفته شود آب پیاز را جدا کرده و تفاله آن را با زعفران مخلوط نمایید .

۲

حالا سس زعفرانی را که آماده کرده اید به گوشت اضافه کنید و آن را به خوبی با دست ورز دهید و گوشت را دوباره چرخ کنید ، حالا با دست ورز دهید ، ورز دادن گوشت باید در حدی باشد که گوشت حالت چسبندگی پیدا کند و چربی آن در بیاید . هنگامی که گوشت به انگشتان دست شما چسبید یعنی آماده شده است . حالا باید گوشت را درون یخچال برای یک ساعت قرار دهید .

۳

اکنون گوشت را به صورت گلوله جمع کرده و در ته ظرف بکوبید این کار را برای چند مرحله تکرار نمایید ( ۲۰ مرحله ) تا بافت گوشت کباب کوبیده کاملاً یکدست و منسجم شود . اکنون آماده برای سیخ گرفتن می باشد دست خود را به آب پیاز آغشته کنید سپس از گوشت به اندازه یک پرتقال برداشته و از وسط سیخ شروع به سیخ گرفتن کنید . ابتدا و انتهای گوشت را در هنگام سیخ گرفتن محکم ببندید .

۴

یکی از نکات برای سیخ گرفتن آن است که با انگشت شصت و سبابه به کباب کوبیده آبدار حالت دهید ، اگر گوشت قد سیخ کم باشد پس از پخت کوبیده خشک خواهد شد . سعی کنید سیخ را یکدست بگیرید ، سیخ ها را ۲ ساعت قبل از پخت آماده کنید و در دمای آشپزخانه قرار دهید . با این کار گوشت کمی خشک شده و احتمال ریزش آن در هنگام پخت کم میشود . بعد از گذشت ۱ ساعت سیخ ها را بچرخانید تا دو طرف آن هوا بخورد .

۵

برای پخت کوبیده بر روی منقل ذغالی یا کباب پز برقی یا گازی و یا فر باید حرارت یکدست و بالا باشد . سیخ ها را خیلی سریع بر روی حرارت قرار دهید و هر ۱۰ ثانیه آنها را بچرخانید تا دو طرف آن بصورت یکدست بپزد ، هنگامی که خودشان را گرفتند نیازی به چرخاندن نیست .

۶

چرا کباب کوبیده خشک می‌شود ، سعی کنید وقتی که غذای شما آبدار است آن را از روی حرارت بردارید قبل از اینکه کوبیده خشک شود . بعد از پخت مقداری سماق بر روی گوشت بپاشید . برای اینکه طعم غذای شما متفاوت باشد میتوانید به مایه مقداری گشنیز و جعفری اضافه کنید . برای بهتر شدن رنگ غذا و پخت سریع تر میتوانید از مقدار کمی جوش شیرین استفاده کنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد