جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

طرز تهیه حلیم بوقلمون

طرز تهیه حلیم بوقلمون

مرحله اول

برای تهیه حلیم بوقلمون ابتدا بلغور گندم را به خوبی تمیز کرده و پس از اینکه آن را شستید برای مدت زمان ۲۴ ساعت بخیسانید پس از انجام این کار آب آن را عوض کرده و سه برابر حجم گندم آب اضافه کنید و روی حرارت خیلی خیلی کم قرار دهید تا گندم‌ها شکفته شوند .

مرحله دوم

در این فاصله زمانی گوشت بوقلمون را درون قابلمه ریخته و دو برابر مقدار آن آب اضافه کنید ۲ عدد پیاز کوچک را به گوشت اضافه کرده سپس کمی نمک و فلفل سیاه درون قابلمه بریزید و اجازه دهید تا کاملا پخته و له شود توجه داشته باشید که آب آن کاملاً تبخیر نشود و یک لیوان از آب گوشت را نگه دارید .

مرحله سوم

یکی از نکات پخت‌حلیم این است که اگر شما از گندم درسته استفاده کنید مدت زمان پخت شما طولانی میشود اگر به جای آن از بلغور گندم استفاده کنید مدت زمان کمتری برای پخت آن نیاز دارید . زمان مورد نیاز برای پخت گندم ۵ الی ۶ ساعت می‌باشد .

مرحله چهارم

در طول مدت زمان پخت حلیم خوشمزه هر وقت آب گندم کشیده شد مقداری آب جوش به آن اضافه کنید زمانیکه گندم ها لعابدار شدند و حلیم جا افتاده شد اجاق گاز را خاموش کنید و پس از اینکه کمی سرد شد با گوشت کوب برقی آنرا میکس کنید .

مرحله پنجم

در مرحله بعد و بعد از پخته شدن گوشت بوقلمون آنها را ریش ریش کنید و با استفاده از گوشت کوب آنها را له کنید حالا نوبت اضافه کردن بوقلمون به گندم می باشد ، آبگوشتی را هم که جدا کرده بودید و حلیم اضافه کنید حالا نمک را اندازه کنید پس از آن می توانید مقداری روغن به آن اضافه نمایید و به خوبی با هم مخلوط کنید .

مرحله ششم

دوباره روی حرارت اجاق گاز قرار دهید ، اما این بار باید به صورت مداوم آن را هم بزنید تا از ته گرفتن غذا جلوگیری کنید تقریباً برای مدت زمان یک ساعت ، تا وقتی که کشدار شود اکنون حلیم شما آماده برای سرو می باشد . همراه با شکر و دارچین میل نمایید .

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد